محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه دستگاه تصفیه اب| وارد شوید

چگونه دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب برای آب چاه بخریم ؟

تاریخ: 5 اردیبهشت 1403
بازدید: 190 views

چگونه دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب برای آب چاه بخریم ؟

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب برای تصفیه آب چاه نیازمند داشتن اطلاعات از آب منطقه و نوع آب چاه دارد .با ما همراه باشید.

خرید دستگاه تصفیه اب

با اشاره به ویکی پیدیا آب یکی از مواد مایع فراوان در سطح زمین است و بستر اولیه حیات حدود 68% سطح زمین را آب پوشانده است با این وجود مقادیر آب شیرین سطح زمین تنها 3% می باشد که باقی آب موجود به علت محلول بودن با نمک و یا به شکل یخ بودن غیر قابل دسترس می باشد نکته جالب اینجاست که از همین 3% میزان 2% ان به شکل یخ در قطب ها موجود است.

منابع آبی زیر زمینی

 به آب‌هایی گفته می‌شود که در لایه‌های آب‌دار و اشباع زیر زمین تجمع پیدا کرده‌است. این آب‌ها فقط حدود ۴ درصد از مجموعه آب‌هایی را که فعالانه در چرخه آب‌شناختی دخالت دارند، تشکیل می‌دهد. با این وجود حدود ۵۰ درصد جمعیت زمین از نظر آب شرب متکی به همین آب‌های زیرزمینی هستند.

به دلیل عدم شناخت صحیح یا عدم درک میزان آسیب پذیری سریع آب‌های زیر زمینی ( آب چاه ) سهل‌انگاری‌های زیادی صورت گرفته‌است. اجازه داده‌ایم که بنزین و سایر مایعات مضر از مخازی زیرزمینی( آب چاه ) به درون سفره‌های آب‌های زیرزمینی( آب چاه ) نفوذ کند. آلاینده‌ها، از محل‌های دفن زباله یا سیستم‌های فاضلاب که بطور غلطی ساخته شده‌اند، به داخل آن تراوش می‌کنند. آب‌های زیرزمینی ( آب چاه ) از طریق زهاب حاصله از مزارع کشاورزی کود داده شده و مناطق صنعتی، آلوده می‌شوند. صاحبان خانه‌ها با ریختن مواد شیمیایی به داخل فاضلاب یا روی زمین، آب‌های زیرزمینی ( آب چاه ) را آلوده می‌کنند. آب‌های زیر زمینی ( آب چاه ) در طی روند نفوذ خود به لایه‌های آبدار بسته به نوع خاک و آلاینده‌های موجود در خاک ممکن است حاوی مواد معدنی و آلی شوند

سنجش میزان سختی آب و نوع آب چاه برای نصب دستگاه تصفیه آب صنعتی

هیدرومتری یا آب‌سنجی علم اندازه‌گیری میزان سختی آب و مسائل مربوط به آن است. به عبارت دیگر، هیدرومتری دانش بررسی مؤلفه‌های چرخه هیدرولوژیک، بارش، اندازه گیری سختی و …آب چاه ، همچنین کیفیت آب چاه به جهت نوع دستگاه تصفیه آب صنعتی مورد نیاز و ویژگی‌های جریان آب‌های سطحی است.

با ما تماس بگیرید خرید و شماوره دستگاه تصفیه آب صنعتی و دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و دستگاه تصفیه آب خانگی.

شماره تماس :09125025361

انواع چاه

چاه‌ها معمولا به 2 صورت می باشد چاه‌های عمیق و چاه‌های نمیه عمیق به همین جهت نوع و کیفیت آب خروجی بسیار متفاوت می‌باشد.بیشتر چاه های نیمه عمیق عمقی حدود 25 تا 30 متر دارند که کیفیت آب ان معمولا به منطقه ای که قرار دارد بستگی دارد چاه های نیمه عمیق بیشتر برای پر کردن استخر شنا و آبیاری مزارع و دامپروری و …استفاده می‌شود دستگاه تصفیه آب صنعتی مورد نیاز برای چاه های نیمه عمیق معمولا دارای فیلتر می باشد که به همراه دستگاه uv برای میکروب کشی استفاده می‌شود دستگاه های تصفیه آب صنعتی توانایی بالای در میزان خروجی آب مورد نیاز کاربران دارد بستگی به نوع دستتگاه تصفیه آب صنعتی و حجم آب مصرفی .از آب چاه میتوان به عنوان آب شرب استفاده کرد ولی به جهت بالا بودن عناصری چون نیترات و کادیوم در منابع زیر زمینی، پزشکان مصرف آن را توصیه نمی‌کنند و مصرف مکرر آب چاه را خطری برای سلامت انسان و حتی احتمال ابتلا به سرطان می‌دانند. به همین جهت بیشتر افرادی که از آب چاه برای مصارفی همچون آب استخر و یا حتی شستن ظروف استفاده میکنند پیشنهاد میشود از دستگاه تصفیه آب استفاده کنند.

معمولا برای پر کردن آب استخر از دستگاه تصفیه آب صنعتی به همراه uv و کلر زن استفاده می‌شود که طول عمر و کیفیت آب استخر را بالا ببرد.

برای مصراف خانگی بعد از تصفیه آب با دستگاه تصفیه آب صنعتی مجدد از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می‌شود که میتوان این گزینه را اختیاری دانست.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید 02144824806-09393945595

طبق مقررات جمهوری اسلامی ایران یکی از چند نکته مهم استخر جهت

  1. میزان کلر سطح مجاز برای گند‌زدایی
ویژپی های فیزیکی و شیمیایی حدود مجاز
برای استخر‌های کلرگندزدایی 7/2 تا 7/8
کلرین ترکیبی حداکثر 0/4 میلی‌گرم در لیتر(در صورتی که از کلر گند زدایی استفاده شود)
کلرین ازاد 1 تا 3 میلی گرم در لیتر (در صورتی که از کلر گند زدایی استفاده شود )
پرومین باقی مانده 2 تا 5 میلی گرم در لیتر (در صورتی که از کلر گند زدایی استفاده شود )
غلظت ازن حداکثر‌2 تا 5‌میلی‌گرم‌در‌لیتر (در صورتی که از کلر گند زدایی استفاده شود)
سختی بین 180 تا 250 میلی گرم در لیتر

دستگاه تصفبه آب صنعتی برای تصفیه آب چاه (کلر زن)

ماده‌ای که گونه‌ای متداول برای گندزدایی به کار می‌رودکلرین می‌گویندماده ای که با افزودن ان به آب میکرو ارگانیسم های موجود در اب از بین می‌رود کلر زنی قالبا به 2 دلیل انجام می‌شود.

  1. گند زدایی آب که منجرب به کشتن میکروب ها و با کتری ها میشود.
  2. اکسیداسیون که منجرب به تخریب و از بین بردن جلبک ها و یا چربی های بدن که باعث بو گرفتن آب میشود را از بین میبرد.

دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی که با قابلیت های دستگاه uv و دستگاه کلر زنی ادقام شده به شکل بسیار بالایی توانایی در افزایش کیفیت و ماندگاری آب دارد.

بسیار از افراد بی تجربه با تنظیم غیر صحیح میزان کلر استخر آسیب جدی به افراد وارد می‌کنند.

خواهشمنیدم برای تنظیم میزان کلر آب استخر خود و یا آب خروجی چاه با افراد ماهر کار کنید.

شماره تماس ما :09393945595-02144824806

دستگاه Uv :

میکروب کشی با پرتو فرابنفش یا به اختصار UV گفته میشود.دستگاه تابش نور فرا بنفش قابلیت اتصال به تمامی نوع دستگاه های تصفیه آب خانگی تا دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی و دستگاه‌های تصفیه آب نیمه صنعتی را دارد.

دستگاه UV که با انرژی کمتر از پرتو ایکس ولی بیشتر از نور مرئی است برای ضدعفونی آب مواد خراکی و تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود

دستگاه UV برای دستگاه تصفیه آب و کاربرد آن در گند زدایی.

طول موجهای کوتاه اشعه فرابنفش می‌تواند باکتری‌ها و سایر ارگانیسمهای کوچک را منهدم کند. به همین دلیل برای ضدعفونی کردن سطوح مانند اتاقهای بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از پرتو فرابنفش برای ضدعفونی آب، مواد خوراکی، تجهیزات پزشکی و لوازم صنعتی و غیره می‌توان استفاده نمود.

دلایل پذیرش اشعه فرابنفش: نیاز به حمل و نقل و انبار مواد شیمیایی ندارد، با تغییرات PH و دما، کارایی آن چندان تغییر نمی‌کند، فراورده جانبی به وجود نمی‌آورد، ایجاد طعم و بوی شیمیایی نمی‌کند، زمان تماس لازم برای گندزدایی بسیار کوتاه می‌باشد و روی گروه هوازی اثر فوق‌العاده دارد.

از دستگاه uv با سایز و اندازه های متفاوت در دستگاه های تصفیه آب صنعتی و یا خانگی استفاده می‌شود.

قبل از استفاده از دستگاه uv حتمی نوع اب خود را بررسی کنید تا از نیاز بودن به دستگاه uv اطمینان حاصل کنید .زیر در بعضی از موارد دستگاه uv بی فائده می باشد.

 

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.

رفتن به بالای صفحه

دسته‌ها

۰۹۱۲۵۰۲۵۳۶۱
با ما در تماس باشید


 © تمام حقوق مربوط به خانه اب ایران می‌باشد.

Call Now Buttonدریافت مشاوره و راهنمایی خرید