محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه دستگاه تصفیه اب| وارد شوید

طراحی و ساخت استخر با بهترین قیمت و کیفیت

طراحی و ساخت استخر

استخر یک نوع سازه مصنوعی می باشد که آب مورد نیاز را برای مقاصد مختلف از جمله کشاورزی، ورزش و … مانند مخزنی سرباز تامین می نماید. نوع استخر با توجه به نیاز کارفرما مشخص می شود، سپس با توجه به کاربردی که از استخر می شود دو مسئله مهم مطرح می شود. مسئله اول ساخت استخر و مسئله دوم هزینه ساخت استخر می باشد که آیا استخر با توجه به طرحی که دارد مقرون به صرفه می باشد یا خیر؟ در ادامه این محتوا به انواع استخر خواهیم پرداخت.

هزینه تولید یک اسخر چقدر است؟
ساخت استخر به دو صورت انجام می‌پذیرد به صخره‌های مقرون‌به‌صرفه و استخرهای زیباشناسی این استخر را بر اساس میزان هزینه کرد مشتریان بررسی و اجرا می‌شود استخرها می‌تواند شامل تکنولوژی‌های از آب پاش‌ها تا لامپ‌های روشنایی کف استخر حتی طرح‌های داخلی هاب شامل شود هرچقدر این طرح‌ها و زیبایی‌ها از محوطه استخر کمتر شود میزان هزینه کاهش پیدا می‌کند
هزینه طراحی یک استخر ۱۰ میلیون شروع‌شده هرچقدر وسعت استخر و تکنولوژی‌های بیشتری در آن استفاده شود هزینه تولید افزایش پیدا می‌کند

[blockquote author=”” link=”” target=”_blank”]نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید 09125025361 [/blockquote]

هزینه ساخت استخر  در داخل خانه چقدر می‌باشد؟
میانگین هزینه ساخت استخر در داخل خانه متراژ محاسبه می‌شود همچنین این هزینه علت جابجایی قیمت ارز به‌صورت دقیق قابل‌محاسبه نمی‌باشد ولی اگر بخواهیم دلار یک استخر را در نظر بگیریم 20  هزار دلار تا ۱۰۰ هزار دلار می‌تواند هزینه داشته باشد البته این هزینه در داخل ایرانبسیار کمتر می‌باشد میانگین زمان طراحی یک استخر بین یک شش هفته می‌باشد این زمان بستگی به مقیاس استخر و تکنولوژی‌های استفاده‌شده در آن بستگی دارد

آیا ساخت استخر  شامل هزینه‌های جانبی دیگری می‌شود؟


در ایران به دلیل کم‌آبی پر کردن استخرها از آب یکی از مشکلات استخر می‌باشد.
میزان هزینه آب موردنیاز استخرها به دو روش قابله محاسبه می‌باشد

  • خرید آب به‌واسطه تانکرها و ذخیره آن و تصفیه مجدد آب با استفاده از دستگاه uv و کلر

  • استفاده از چاه و مراحل تصفیه آب چاه برای استفاده در استخر با استفاده از دستگاه تصفیه آب نیمه‌صنعتی و دستگاه کلرزنی و دستگاه uv

  • استفاده از آب شهری و استفاده از دستگاه کلر زن و حذف جلبک‌ها برای نگهداری بیشتر آب در استخر می‌باشد.

بهترین متراژ برای یک استخر چقدر می‌باشد؟

بیشتر استخرها به‌صورت مستطیل استخرهایی با طول ۱۰ متر و در عرض ۵ متر و در عرض ۱۰ متر و طول ۲۰ متر و عرض ۱۵ متر و طول ۳۰ متر همچنین عرض ۲۰ متر و طول ۴۰ متر مقیاسهای

مناسبی هستند البته استخرها بر اساس شکل مستطیل و یا مربع و یا هشت ضلعی و یا شش ضلعی دایره و اشکال دیگری طراحی می‌شوند

عمق استخرها چقدر می‌باشند؟

عمق استخرها در استخرهای عمومی بین سه متر تا پنج و نیم متر می‌باشند. استخرهای کودک بین ۳۰ سانت مترو بیست سانت می‌باشند

[popup title=”Title” padding=”0″ button=”0″]نیاز به مشاوره دارید ؟ با ما تماس بگیرید. 09125025361[/popup]

 

آنچه که باید قبل از ساخت استخر بدانیم

انواع استخر بر اساس کاربرد

استخر شنا

این نوع استخر ها بیشتر برای انجام فعالیت های ورزشی مانند شنا، واترپلو و … استفاده می گردند. از این استخر ها در ابعاد کوچک می توان در خانه ها و از ابعاد بزرگ تر آن برای اماکن ورزشی و سالن های اختصاصی برگزاری مسابقات استفاده کرد.

استخر های کشاورزی

از این نوع استخر ها برای آبیاری گیاهان و درختان در فصول مختلف استفاده می  نمایند.در بحث طراحی استخر می توان این استخر ها را به صورت های مختلفی از جمله استخر های بتن مسلح، پیش ساخته، استخر های کشاورزی ژئوممبرانی، خاکی و بلوکه چنینی ساخت. ساخت استخرهای پیش ساخته به میزان قابل توجهی هزینه طراحی استخر را کاهش و سرعت ساخت استخر را نیز افزایش می دهد.

استخر های پرورش ماهی و آبزیان

این نوع استخر ها را برای پرورش ماهی و آبزیان استفاده می نمایند و معمولا آب خروجی از این استخر ها با تصفیه دوباره وارد سیستم می شوند.

 


 

انواع استخر از نظر موقعیت قرارگیری

استخر ها با توجه کاربرد و موقعیتشان به دو نوع سرپوشیده و روباز تقسیم می شوند. استخرهای سرپوشیده بیشتر برای انجام فعالیت های ورزشی و مسابقات مانند شنا و .. استفاده می گردند و می توانند به صورت عمومی و یا خصوصی طراحی شوند. از استخر های خصوصی بیشتر در منازل و ساختمان های مسکونی استفاده می گردد و به دلیل بالا بودن هزینه طراحی استخر سرپوشیده نسبت به روباز از محبوبیت کمتری در میان مردم برخوردار هستند. استخرهای روباز انعطاف پذیری بیشتری در بحث کاربردشان دارند  و می تواننددر حوزه های کشاورزی، پرورش آبزیان و فعالیت های ورزشی از آنها استفاده نمود.

همچنین هزینه طراحی استخر روباز نسبت به نوع قبل کمتر می باشد و می توان در هر جایی از آنها استفاده نمود و محدودیت های موقعیت قرار گیری استخرهای پوشیده را ندارد.در این محتوا بیشتر به استخرهای روباز خواهیم پرداخت.

ساخت استخر

در بحث ساخت استخر ابتدا باید هدف استفاده از استخر و میزان هزینه ساخت استخر مشخص شود و سپس متناسب با کاربرد استخر باید نوع استخر که سرپوشیده یا روباز باشد تعیین گردد.سپس شکل هندسی استخر متناسب با سلیقه کارفرما و بهینه کردن مصرف انرژی تعیین می شود. در گام بعد باید تصمیم گرفته شود که در ساخت استخر از چه مصالحی و به چه صورت استفاده شود (به عنوان مثال استخر بلوکی، بتن مسلح، پیش ساخته، خاکی و … ).

بحث دیگری که در مورد ساخت استخر باید مورد توجه قرار گیرد این است که سیستم تصفیه آب به چه صورت باید باشد. که در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا می شویم. در ساخت استخر ابتدا باید فضا و ابعاد استخر به صورت مهندسی و دقیق حساب شود. همچنین بهتر است برای استخر های روباز مکانی را مد نظر قرار دهیم که از آفتاب گیر خوبی برخوردار باشد و با این کار بتوان از هزینه های اضافی برای گرم شدن آب جلوگیری کرد. همچنین موقعیت قرار گیری استخر باید جایی باشد که از ریشه درختان حدالمقدور دور باشد چون ریشه درختان در بلند مدت می توانند سازه و سیستم تاسیسات استخر از جمله دستگاه های تصفیه آب را دچار مشکل کنند.

در بحث ساخت استخر، سیستم تصفیه آب استخر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تصفیه آب استخر

در این مقوله ابتدا به روش متداول تصفیه آب می پردازیم. همانطور که می دانیم استخر ها دارای ابعاد و شکل های هندسی متفاوتی هستند که بسته به این دو پارامتر می توانند مقدار قابل توجهی حجم آب را در خود جای دهند. تقریبا می توان گفت فرایندی که در هنگام تصفیه آب رخ می دهد در همه ی استخر ها از جمله استخر های کوچک و بزرگ مشابه است. برای تنظیم کردن حجم آب موجود در استخر ها به صورت دائم از میکس تصفیه و برقراری توازن شیمیایی داخل آب استفاده می شود.

اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب استخر

همانطور که در بالا گفتیم در بحث ساخت استخر، سیستم دستگاه تصفیه  آب نقش مهمی را دارد که این سیستم از قسمت هایی همچون پمپ، فیلتر، تغذیه کننده شیمیایی، سیستم برگشت و سیستم تخلیه تشکیل گردیده است.

نحوه عملکرد سیستم تصفیه آب در استخر ها

هدف از تصفیه آب در استخر ها، از بین بردن آلودگی های موجود در استخر است. در پی طراحی سیستم های تصفیه آب استخر، آب از طریق خروجی هایی که در کف استخر و اسکیمر هایی که در بالای استخر وجود دارد مکش می شود و به سمت تاسیسات تصفیه آب انتقال می یابد. اسکیمر ها که در بالای استخر قرار دارند می توانند آلودگی هایی همچون برگ درختان، چربی، مو و سایر آلودگی ها را جمع آوری نمایند و سطح آب استخر را تمیز کنند.

پمپ که در سیستم های تصفیه به قلب سیستم معروف است آب خروجی از کف استخر و اسکیمر ها در بالای استخر را مکش می کند و با فشار از فیلتر ها عبور می دهد تا آلودگی ها جذب فیلتر ها شوند و آب تمیز را به استخر برگرداند. فیلترهایی که در استخر ها استفاده می شوند معمولا از نوع شنی با مخزن هایی با ابعاد بزرگ هستند و همچنین بدنه فیلترها از  فلز و فایبرگلاس است که درون خودشان شن های مخصوص را جای داده اند. همچنین دو نوع فیلتر دیگر به نام فیلتر دیاتومه و فیلتر کاتریجی نیز استفاده می گردد.

تصفیه آب چاه برای استخر ها

در بحث ساخت استخر باید سیستم تصفیه آب چاه نیز برای استخر هایی که از آب چاه پر می شوند، در نظر گرفته شود.  تصفیه آب چاه به منظور استفاده در استخر ها بستگی به آبی که درون چاه وجود دارد، نوع مصرف آن طراحی می گردد. چاه های بسیار زیادی در کشور ما وجود دارد که آب درون آنها متناسب با نیاز و مصرف کارفرما از جمله استفاده برای شرب، کشاورزی، کارخانجات، دامداری و … تصفیه می گردند. همانطور که می دانیم آب موجود در چاه ها، آلودگی های زیادی دارند که باید متناسب با نوع مصرف آلودگی های موجود در آب تصفیه گردند، در زیر چند نمونه از دستگاه های تصفیه آب را معرفی می کنیم که باید در زمان ساخت استخر در نظر گرفته شوند.

فیلتر های کربن فعال

این فیلتر ها عموما برای حذف بو و طعم نامطبوع آب چاه مورد استفاده قرار می گیرند. درون این فیلتر ها موادی از زغال سنگ، زغال چوب و … وجود دارد.

اسمز معکوس RO

در این روش تصفیه بیشتر املاح و مواد غیر آلی از آب حذف می گردد. این نوع تصفیه بر اساس عبور آب پر فشار از یک ممبران نیمه تراوا شکل می گیرد.

تبادل یون

این نوع تصفیه بیشتر برای اصلاح سختی آب صورت می گیرد و با تبادل یون بین فیلتر و آب چاه، آب تصفیه شده با سختی مناسب درون استخر ریخته می شود.

فیلتر های اکسید کننده

این فیلتر ها بیشتر به منظور حذف آهن، سولفید و منگنز و هیدروژن از آب چاه کاربرد دارند.

عوامل موثر در هزینه ساخت استخر

عوامل بسیاری در هزینه ساخت استخر ها موثرند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • نوع سیستم تصفیه آب استفاده شده در تصفیه آب استخر
  • نوع مصالح و سازه بکار رفته در ساخت استخر مانند استخر های خاکی، پیش ساخته، بلوکی ، بتن آرمه و …
  • نوع عایق استفاده شده در استخر ها
  • شکل هندسی استخر
  • ابعاد استخر
  • سرپوشیده یا روباز بودن استخر

 

 

رفتن به بالای صفحه

دسته‌ها

۰۹۱۲۵۰۲۵۳۶۱
با ما در تماس باشید


 © تمام حقوق مربوط به خانه اب ایران می‌باشد.

Call Now Buttonدریافت مشاوره و راهنمایی خرید