محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه دستگاه تصفیه اب| وارد شوید

دستگاه تصفیه آب : 10 نکته قبل از خرید که باید بدانید

دسته‌بندی: دستگاه تصفیه آب
تاریخ: 5 اردیبهشت 1403
بازدید: 200 views

10 مورد قبل از خرید دستگاه تصفیه آب که باید بدانیم

معرفی دستگاه تصفیه آب خانگی و ویژگی های آن

در حال حاضر، چندین نمونه دستگاه تصفیه آب خانگی در بازار وجود دارد. همه تصفیه کننده های آب دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود هستند و همه ادعا می کنند که بهترین کیفیت آب را بدست می آورند. با این حال، آنچه شما باید در نظر داشته باشید این است که تمام دستگاه تصفیه آب خانگی با مشخصات فنی مختلف و دارای ویژگی های اساسی خاصی هستند. دانستن اینکه کدام یک برای شما مفید خواهد کرد، بستگی به عوامل مانند فشار آب، کیفیت آب و فضای موجود دارد

روش های رایج در دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع مختلفی از روش های تصفیه آب وجود دارد، اما در اینجا برخی از روش های معمول در دستگاه تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرند:

فیلترهای کربن فعال

فیلترهای فعال کربن از طریق روش جذب سطحی کار می کنند. وقتی آب از درون  فیلتر کربن عبور می کند، کربن فعال جذب مولکول های مضر موجود در آب می شود. فیلتر کربن فعال به عنوان فیلتر اضافی با سایر روش های تصفیه آب مانند تصفیه ماورا بنفش (UV) و تصفیه اسمز معکوس (RO)  استفاده می شود.

تصفیه کننده اشعه ماوراء بنفش

تصفیه UV بهترین گزینه برای خلاص شدن از باکتری ها و ویروس ها، بدون از بین بردن مواد معدنی ضروری موجود در آب آشامیدنی می باشد. تصفیه UV روش دوست دار محیط زیست برای تصفیه آب شما است، زیرا هیچ مواد شیمیایی برای آب شما اضافه نمی کند و همچنین آب خود را هدر نمی دهید. همچنین تکنولوژی UV انتخاب محبوبی برای تصفیه کننده آب صنعتی نیز می باشد.

تصفیه کننده اسمز معکوس

تکنولوژی اسمز معکوس RO عمدتا در دستگاه تصفیه آب خانگی و تجاری استفاده می شود. تصفیه کننده های RO از طریق غشای نیمه نفوذپذیر، آلاینده های مضر را فیلتر می کنند. آب تصفیه شده RO ممکن است بی مزه باشد، زیرا اسمز معکوس برخی از مواد معدنی ضروری را از آب خود حذف می کند.

چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی  را انتخاب کنید؟

پارامترهای زیر به شما کمک خواهند کرد که تا بهترین دستگاه تصفیه کننده آب خانگی را انتخاب کنید.

ظرفیت

 عمدتا دستگاه تصفیه آب خانگی با مخزن ذخیره سازی برای ذخیره آب آشامیدنی خالص ساخته می شود. برای یک خانواده کوچک، مخزن تصفیه آب 5-7 لیتر می تواند مناسب باشد. خانواده شما متوسط یا بزرگ باشد مخزن تصفیه آب 10 لیتری برای شما مناسب است.

 

 

الکتریکی یا غیر الکتریکی

تمام تصفیه کننده های گرانشی آب غیر الکتریکی هستند، اما به خلاف تصفیه کننده های الکتریکی کارآمد نیستند. اگر شما در مکانی زندگی می کنید که قطعی برق دائما اتفاق می افتد، می توانید یک تصفیه آب UF که بدون برق کار می کند خریداری کنید. همچنین هزینه نگهداری برای این تصفیه کننده ها بسیار کمتر است.

تعمیر و نگهداری و سرویس پس از فروش

تعمیر و نگهداری برای انواع دستگاه تصفیه آب خانگی  مهم است. اکثر دستگاه تصفیه آب UV و RO دارای یک تغییر فیلتر، هشدار تغییر لامپ UV است. این آلارم ها به شما در صورت نیاز به تغییر فیلتر هشدار می دهند.

 

نصب دستگاه تصفیه آب، ضمانت و امتیازات

برخی از مارک های برتر ارائه دهنده خدمات رایگان و یک سال گارانتی سازنده می باشند. اما برخی از شرکت های کوچک هزینه نصب اضافی را می پردازند.

بیشتر بدانید: تصفیه آب در ویکی پدیا

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.

رفتن به بالای صفحه

دسته‌ها

۰۹۱۲۵۰۲۵۳۶۱
با ما در تماس باشید


 © تمام حقوق مربوط به خانه اب ایران می‌باشد.

Call Now Buttonدریافت مشاوره و راهنمایی خرید